KOMUNIKACE S VYBRANÝMI SKUPINAMI VEŘEJNOSTI
Pro vybudování korporátní reputace musí společnost budovat vztahy se širokým okolím, musí zodpovědně přistupovat ke komunikaci jak s odbornými, tak i regionálními komunitami či s různými menšinovými skupinami. Nastavení profesionální zodpovědné a dlouhodobé komunikace v této oblasti je obvykle jeden z klíčových bodů strategického celofiremního a obchodního plánu.
Tato forma komunikace získává stále na větším významu i s nárůstem sociálních sítí, které znamenají jednoznačnou roztříštěnost veřejnosti. Internet a sociální sítě nám však zároveň umožňují komunikovat s vybranými skupinami „napřímo“ a s větším důrazem na témata, která jsou pro danou skupinu zajímavá. Komunikace je také otevřenější a vyžaduje rychlou adekvátní reakci a jasnou, srozumitelnou a přesnou formulaci firemních sdělení. Komunikace s těmito cílovými skupinami je obvykle nedílnou součástí strategických koncepcí v oblasti corporate social responsibility.
Jedná se především o budování vztahů s
- místní komunitou
- místní samosprávou
- vybranými místními nátlakovými skupinami.
Cílem je především relevantně skupiny
- informovat včas o nejbližších záměrech společnosti
- poskytnout vhodné a srozumitelné odborné údaje a data
- získat podporu těchto komunit pro záměry společnosti.
Budování vztahů s těmito skupinami znamená pro společnost především
- možnost získání dobrých zaměstnanců a jejich udržení
- nastavení zodpovědných vztahů s místní samosprávou
- vytvoření optimálních podmínek pro rozvoj společnosti
- vytvoření možnosti rozvoje komunikace s nátlakovými skupinami.
„Nepracujeme, jen abychom produkovali, ale abychom dali času hodnotu!“
-- Eugene Delacroix